پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4342
-
الف
+

نقش ناشنوا را با قلبم بازی کردم

«هانیه توسلی» بازیگر فیلم سینمایی «بی‌صدا حلزون» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

فیلم سینمایی «بی صدا حلزون» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. فیلمی که قصه‌ای روان دارد و فضای متفاوت را برای مخاطب به نمایش گذاشته است. براساس خلاصه داستان رسمی منتشر شده درباره «بی‌صدا حلزون»، این فیلم داستان زندگی زنی است که در تصمیم‌گیری بین عقل و احساس دچار تضاد شده است.

الهام با بازی "هانیه توسلی" همان زنی است که بین عقل و احساسش دچار تضاد شده است اما با یک تفاوت نسبت به سایر زن‌ها. الهام یک زن ناشنوا است.

به بهانه برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و بازی هانیه توسلی در یکی از فیلم‌های این دوره از جشنواره با وی به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

خانم توسلی امسال در جشنواره فیلم فجر شاهد حضور شما با یک نقش خاص هستیم. کمی از «بی صدا حلزون» و نقشی که در آن بازی کردید برای ما بگویید.

بله. نقش من نقش خاصی بود و تا به حال چنین نقشی را تجربه نکرده بودم زیرا من باید وارد دنیایی می‌شدم که کاملا از آن بی اطلاع بودم. من تا قبل از این که به من بازی در فیلم سینمایی «بی صدا حلزون» پیشنهاد شود فکر می‌کردم کم شنوا همان ناشنوا است اما فهمیدم که این‌ها با هم کاملا متفاوت هستند.

پس با پذیرفتن نقش یک زن ناشنوا با یک چالش جدی مواجهه شدید.

بله. یک چالش جدی و بزرگ. اولین چالش من این بود که من با کسانی که آموزش‌های زبان اشاره را می‌دادند همکاری کردم و حدود یک ماه طول کشید تا من نسبتا زبان اشاره را یاد بگیرم.  برای من خیلی سخت بود و البته لذت‌پذیر زیرا بازیگر دوست دارد با نقش‌های سخت روبه رو شود.

دومین چالش من این بود که من باید روی صدام هم کار می‌کردم تا بتوانم صدای یک ناشنوا را داشته باشم.

به نظر شما نقش الهام و فیلم «بی صدا حلزون» نظر مخاطبان این دوره از جشنواره را جلب می‌کند یا خیر؟

خب من نمی‌توانم درمورد این موضوع نظر بدهم ولی به نظرم فیلم « بی صدا حلزون» نگاهی جدید به دنیا دارد که افراد خیلی کمی آن را دیده‌اند و درباره نقش الهام بگویم که این نقش من را خیلی تحت تاثیر قرار داد و با قلبم این نقش را بازی کردم.

(مصاحبه کننده: هانیه خاوری)

نظر شما
ارسال نظر